2015. a. rallihooaeg on suure hooga käimas ja peagi alustatakse juba kruusarallide hooajaga Eestis, nimelt Neste Oil Harju Ralliga. Kaks esimest EMV rallit on juba läbi ning peale Võrumaa Talverallit tuli veidike pikem paus sisse. Pausi ajal otsustasin võtta ette ning küsida mõningaid küsimusi ühelt noorelt ja andekalt Eesti rallisõitjalt. Seekord sattus teele ette Roland Poom.

Tere Roland. Räägi veidike eesolevast hooajast. Mis plaanid, rallid, kaugemad minekud?

Roland: “Tere. Selleks hooajaks konkreetseid plaane hetkel veel ei ole. Peale võru rallit on juba päris pikk paus sisse jäänud ja hetkel ei oska täpselt öelda, kus on järgmine ralli.”

“Vahepeal käisime hoidsime kätt soojas Narva rallisprindil vana hea Lada Samaraga.”

“Hetkel üritan saada eelarvet kokku, et sõita veel kuni 4 rallit see hooaeg, ehk siis Eesti rallid ja ilmselt enne Tallinna rallit Leedus 300 Järve rallil. Harju rallil see aasta ei stardi kahjuks.”

On plaane ka suuremale pildile saada? Näiteks ERC?

Roland: “Nagu igal sõitjal, on ka mul see plaan koguaeg olnud. Eks see kõik oleneb finantsilistest vahenditest, millal suuremale pildile jõuda.”

“Minul on eesmärgiks hetkel ERC juunioride sari, kus võiks ideaalis 2016 hooaeg sõita 3-5 rallit, kuid loomulikult tuleb mõelda reaalselt ja vaadata, kas on võimalik see eelarve kokku saada ka. “

“Selle hooaja eelarve otsimise kõrvalt tuleb tegeleda juba ka järgmise hooaja planeerimisega. Julgen väita, et see on ilmselt üks keerulisemaid töid “

Kuidas Citroenilt Fordile minek siiamaani olnud on? Mida on veel plaanis seoses autoga?

Roland: “Citroenilt Fordile minek läks üsnagi valutult, kuigi aega võttis siiski paar-kolm rallit, et saada õige hoog üles.”

“Teatud sõiduvõtted, mida Citroeniga sõites kasutasin, olid Fordiga sõites üleliigsed.”

“Eelmise hooaja Saaremaa ralliks olin kiiruse kätte saanud ja tundsin end autos juba mugavalt. Eesti sõitude jaoks hetkel auto vahetust plaanis ei ole.”

10590475_848583071853765_8374804550459062813_n

Valutu Saaremaa 2014 (Anna Kolomiets foto)

Kui kaugesse tulevikku vaadata, mis on visioon?

Roland: “Ma usun, et kõige odavam viis ennast suuremasse pilti saada on läbi ERC sarja, seega olla ERC sarjas tehasetiimi sõitja, tundub reaalne plaan. Sealt edasi on juba lihtsam liikuda WRC sarja poole. “

“Ma arvan, et ei ole ühtegi noort võidusõitjat, kellel ei oleks selliseid tuleviku plaane ning unistusi, sest ilma nendeta ei ole võimalik tippu jõuda..”

Vahest saab ka kahe rattaga hakkama..

Vahest saab ka kahe rattaga hakkama..

Pane kokku endale perfektne ralli. Sinu valida on asukoht, auto, tiim, jne.

Roland: “Ma olen suur Volkswagen grupi autode fänn, niiet Volkswagen Polo R WRC oleks kindlasti auto, mille ma valiksin.”

“Asukohaks ma võtaksin tänaseks WRC kalendrist eemaldatud Uus-Meremaa ralli nende mõnusate looklevate teede pärast. See oleks minu jaoks perfektne ralli, kuid ausaltöeldes Fiestaga Saaremaa kadakate vahel sõita on ka väga mõnus.”

Pea igal rallisõitjal on ka omad iidolid. Kes on sinul, miks?

Roland: “Jah, ka mul on omad iidolid olemas. Kindlasti üks iidol on Markko Märtin, sest need emotsioonid, mida see mees Eesti rahvale pakkus, olid väga võimsad ning ma arvan, et see tundub loogiline, et ühe noore Eesti rallisõitja iidol on Eesti läbi aegade edukaim rallisõitja.”

“Ma tean, et ma ei ole väga originaalne, kui ma ütlen, et mu teiseks iidoliks on Sebastien Loeb. 9 kordne maailmameister, 78 MM ralli võitu.. Rohkem pole ilmselt vaja öelda.”

Kunagi oli teil plaanis minna Soome võistlema. Oli vist isegi suurem kampaania plaanis. Mis sellest sai?

Roland: “Jah, see plaan oli mul olemas ning isegi sain juba end registreeritud rallile. Tegime Rakvere Põhjakeskusega koostöös suurema kampaania, kus kõigi toetajate vahel loosisime välja kaardilugeja kohad testipäeval.

“Kui me olime 2015 hooajal juba 3 rallit järjest katkestanud, saime aru, et ei suuda oma jõududega enam autot hooldada, sest kiirus oli kasvanud ning auto vajas üha rohkem hooldust.”

“Suhtlesime toetajatega ja leidsime, et meil oleks targem see raha panna uude autosse, sest Citroeniga ei oleks me seda Soome MM rallit suure tõenäosusega lõpetanud. Paar nädalat hiljem saime tänu Egon Kaurile ja Allan Ilvesele Soomest vana Andreas Ambergi Ford Fiesta uuteks omanikeks. Fordi hooldab Kaur Motorsport.”

10154060_789511291060705_650537702301436178_n

Kõigil on omad hetked olnud, mis kauaks meelde jäävad. Mis on sinul üks seik, mis eriti meeles?

Roland: “Otseselt ralli ajal selliseid seike olnud ei ole, aga näiteks peale 2013 Rally Estoniat, kui katkestasime generaatori probleemide tõttu esimese päeva, oli vaja auto tagasi servicesse saada. “

“Panime auto sleppi ja hakkasime tõmbama öösel, kui viimane katse oli läbi saanud. Vahepeal oli vihma ka sadama hakanud ja meil autos voolu polnud, et kojamehi käima panna. Lasin kaardilugejal rooli hoida ja läksin ise akna kaudu välja, võtsin kojamehe akna pealt ja hakkasin sellega siis klaasi puhastama ise auto küljeakna augus istudes.”

“Eks selliseid lõbusaid seiku ole teisigi olnud, kui on pidanud kähku midagi välja mõtlema.”

944250_543522182371620_1882991674_n

auto24 Rally Estonia 2013 (fotodarius.lt)

Kus asuvad sinu nn. “juured”? Ehk ala, mis esimesena sidus sind autospordiga ja kuidas läks?

Roland: “Kuna mu suguvõsas ei ole keegi autospordiga mitte kuidagi kokku puutunud, siis minu sattumine autosporti oli pigem juhus.”

“Väiksena hakkasin naabrimehega koos rallisid vaatamas käima, enda peret ralli ei huvitanud. Mõned aastad hiljem suutsin kuidagi isa ära rääkida, et jääraja auto saada, siis olin 14 või 15. “

“Sealt peale hakkasin autospordiga tegelema. Enamused jääraja võistlused, kus osalesin, võitsin ära ja siis hakkas suur töö jälle peale, et isa kuidagi nõusse saada, et ralliauto ehitada.. Nii see on läinud ja tänaseks juba osa perest on ka suured ralli fännid.”

Sinul on ka palju rallisprinte selja taga. On sealt ka midagi, mida meenutada?

Roland: “Esimene rallisprint oli Narvas 2012 aastal. Ega keegi meist ei teadnud, kuidas korralikul EAL-is registreeritud võistlusel asjad käivad.”

“Asi hakkas kohe registreerimisega pihta: mul ei olnud isikut tõendavat dokumenti kaasas, siis ma veel ei teadnud, et mingit tehnilist kontrolli toimub, võistlus jalanõud olid koju ununenud ning lõpuks rajaga tutvuma läksime kolmekesi koos vanaisa ja isaga.”

“Huvitaval kombel keegi selle kohta midagi ei öelnud, kui kolmekesi istusime esi istmetel väike bussis. Eks see suur õppimise võistlus oli. Järgmistel võistlustel oli õnneks asi juba selge ning aasta lõppes meistritiitliga rallisprindis.”

Rallisprintidel sõitsid sa Lada Samaraga. Räägi veidike autost ja sellega saavutatust.

Roland: “Samara sünni kohta midagi erilist öelda pole, see käis lihtsalt ja valutult.”

“Ostsime valmis kõik jupid ja keretööd tehti teiste poolt ära, meie panime ainult kokku.”

“Auto jäi 2012. oktoobris seisma, aga juba sel nädalal on võimalus, et auto ostetakse meilt ära.”

“Peale seda on auto sõitnud Avo Vaheri käes Viru Rallil VIP autona ja nüüd 2015. a.  mai keskel käisin sõitsin selle autoga oma viimase sõidu sealt, kust alustasin, ehk Narva rallisprint.”

“Sõitsime seal põhimõtteliselt originaalvedrustusega, niiet võidu peale sõita polnud võimalik. Kohaks oli äkki 4. kui ma õigesti mäletan. ”

“Samaraga kahjuks palju sõita ei jõutud, aga siiski saavutati sellega Rallisprindis meistritiitel ja 2012. a.Viru Rallil E9 klassis teine koht. Sealt edasi juba hakkasime sõitma Siim Plangi vana Citroen C2 R2-ga, mille leidis meile Simo Koskinen. ”

Müüa: Lada Samara 1.6

Müüa: Lada Samara 1.6

Suured tänud Rolandile selle vestluse eest ja edu eelseisvaks hooajaks ka minu poolt! Ma arvan, et sellest mehest hakkame tulevikus rohkem kuulma.

Roland Poomi rallikarjäär eWRC andmebaasis: http://www.ewrc-results.com/profile.php?p=31458

Roland Poomi fännileht Facebookis: https://www.facebook.com/Poom.Udevald

Leave a comment